ד"ר ברוקלין וולף

favorite_border

יקב בורקלין-וולף הינו אחוזת יין היסטורית בחבל הפפאלץ (Pfalz) ומבין היקבים החשובים והגדולים בגרמניה, שעדיין מצויים בבעלות משפחתית/פרטית. הוא שוכן בעיירה ואכנהיים, שבלב אזור הפפאלץ, משם חולשים בעליו על כ-850 דונם  של כרמים, מרביתם כרמי ריזלינג, מהמשובחים בגרמניה כולה. חרף שטח הכרמים הגדול, סך הייצור השנתי ביקב נופל מחצי מיליון בקבוקים בשנה, עדות לסלקציה קפדנית ביותר ולאיכות הבלתי מתפשרת.

ליבת פעילותו של היקב מושתתת על מגוון החלקות הנהדר שבבעלותו – הקירשנשטוק, פשטיין, הונגנהוייר ויסוטנגארטן מהכפר פורסט. הוהנמורגן, לאנגנמורגן וקאלקופן מדיידסהיים. גייסבול (מונופול) והוהבורג מרופרטסברג וכמובן, כל כרמי האיכות של ואכנהיים.

כאמור, היקב, שנוסד בשנת 1597 על ידי ברנארד בורקלין, הינו בעל מוניטין הסטורים. אך מי שדאגה להעלותו מדרגה נוספת, אל פסגת התוצרת הגרמנית, היא בטינה בורקלין פון גוראדזה, שקיבלה את השליטה ביקב בשנת 1990.

בשני העשורים האחרונים, קיבלה בטינה שתי החלטות מהפכניות – הראשונה מבינן הייתה להתנער מחוק היין הגרמני שלא קיים היררכיה בין כרמים וסיווג איכות ליינות לפי רמת הסוכר השיורי שלהם. היא עברה לייצר יינות יבשים כמעט אקסקלוסיבית והתבססה על מודל בורגונדי עת סיווגה את יינותיה על-פי איכות הכרמים. היא יצרה פירמידה בעלת ארבע קומות: יין אחוזתי בסיסי, יינות "וילאז' ", יינות פרמייה קרו שאותם היא מכנה  PC ויינות גראן קרו המכונים GC. המדהים הוא, שלאחר תחקיר מעמיק, גילתה כי הסיווג אותו יצרה זהה לחלוטין לסיווג הכרמים הבאוואריים המלכותי מ-1828…

בודגאס אולארה
אלגריני